KAPADOKYA ÜNİVERSİTESİ

Yatay Geçiş Sıkça Sorulan Sorular

Kapadokya Üniversitesi’nin akademik, finansal ve yönetsel deneyiminin temelini teşkil eden Kapadokya Meslek Yüksekokulu, 2005–2006 akademik yılında, bölge kalkınma hedefleri paralelinde belirlenmiş olan beş programla eğitime başlamış ve 2017-2018 akademik yıl itibariyle Kapadokya ve İstanbul'da yer alan iki yerleşkesinde toplam 26 önlisans programı ile eğitim faaliyetlerini sürdürmüştür. 1 Temmuz 2017 tarihinde Resmî Gazete’de yayınlanan 7033 sayılı kanun ile Kapadokya Meslek Yüksekokulu ve araştırma merkezlerini de bünyesine alan Kapadokya Üniversitesi’nin çatısı altında 2018-2019 akademik yıl itibariyle İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Beşeri Bilimler Fakültesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ve Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü faaliyetlerini yürütmeye devam etmiştir. 15 Mayıs 2025 tarihli 9818 sayılı Cumhurbaşkanı Kararnamesiyle iki yeni fakülte yapılanmasına geçti. Beşeri Bilimler Fakültesi ve İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi çatısı altında toplanmıştır. Bilgisayar ve Bilişim Teknolojileri Fakültesi 2025 yılında Üniversitemiz bünyesine katılmıştır.

Kapadokya Üniversitesi, Kapadokya bölgesinde Mustafapaşa, Ürgüp Sağlık Yerleşkesi, Ürgüp Fabrika Yerleşkesi, Uçhisar Sanat Yerleşkesi ve İstanbul'da Sabiha Gökçen Yerleşkesi olmak üzere beş yerleşkede eğitim vermektedir.

https://kapadokya.edu.tr/ogrenci-adaylari/puanlar-ve-kontenjanlar

https://kapadokya.edu.tr/ogrenci-adaylari/ucret-ve-burs-sistemi adresinden 2025-2026 yıllarına ait öğrenim ücretlerine ulaşabilirsiniz.

Yeni kayıt olacak öğrenciler için https://kapadokya.edu.tr/ogrenci-adaylari/ucret-ve-burs-sistemi ödeme yöntemleri ilan edilir.

Burs, normal öğrenim süresi (Örn; önlisans için 2 yıl, lisans için 4 yıl) boyunca devam eder. Normal öğrenim süresi sonunda mezun şartları yerine getirilmediyse ve eğitime devam edilecekse şayet burs kesilir. Bir de disiplin suçu işlemiş olmak bursun kesilmesi ile neticelenir.

Evet, sınıf birincileri akademik başarı bursundan faydalanabilirler.

Evet, Üniversitemizde burslu/tam ücretli olmanız diğer vakıf ve kuruluşlardan burs almanıza engel değildir.

Evet, KYK bursuna başvuru yapabilirsiniz.

Üniversitemizin Kapadokya Yerleşkesinde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerimiz için barınma ve yemek imkânları sunan konukevlerimiz mevcuttur. 174 öğrenci kapasiteli konukevlerimiz, Mustafapaşa yerleşkesi içerisinde, dersliklerimize yürüme mesafesinde bulunmaktadır. Konukevlerinde 7/24 güvenlik/idari sorumlu bulunmakta ve veli bilgilendirme hizmeti verilmektedir. Merkezi sistem ile ısıtılan öğrenci evlerimizde 24 saat kesintisiz sıcak su olup; her odada banyo ve tuvalet bulunmaktadır. Çamaşır ve ütü odaları öğrencilerimizin ortak kullanımına açıktır. Konaklama ücretine kahvaltı ve yemek dahil değildir. Yemek hizmeti almak isteyen öğrencilerimiz yemekhanemizden; öğün başı ücreti ödeyerek yemekhane hizmetinden faydalanabilirler.

http://kutuphane.kapadokya.edu.tr adresinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Okulumuzda bilgisayar laboratuvarı bulunmakta olup, bütün öğrenciler cep telefonları ya da laptoplarından internet erişimi sağlayabilir.

Kayıt için gerekli evraklar, her akademik dönem başında –kayıt döneminde- okulumuz web sitesinde duyurulmaktadır.

Bütün öğrenciler için hazırlık okumak zorunlu değildir. Zorunlu hazırlık programı olan programlar; İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce), İngilizce Mütercim ve Tercümanlık (İngilizce) , Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (%30 İngilizce), Uçak Teknolojisi (%30 İngilizce) ve Uçuş Harekât Yöneticiliği (%30 İngilizce) bölümleridir.

Dönem başında yapılan muafiyet sınavından başarılı olan öğrenciler muaf sayılır.

Hazırlık muafiyet sınavına yeniden girebilir, muaf olmanız halinde bölümün birinci sınıfından eğitiminize devam edebilirsiniz. Muaf olunmaması halinde ise tekrardan Hazırlık sınıfında eğitiminize devam edersiniz.

23 Mart 2016 tarihli ve 29662 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik” uyarınca “hazırlık sınıfını iki yıl içinde başarı ile tamamlayamayan öğrencilerin programdan ilişiği kesilir.” Bu durumda olan öğrenciler yürüklükteki mevzuat uyarınca varsa öğrenim gördükleri üniversitedeki aynı programın Türkçe öğretim yapanında veya ÖSYM tarafından yapılacak olan “Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıflarında Başarısız Olan Öğrencilerin Türkçe Öğretim Yapan Yükseköğretim Programlarına Yerleştirilmeleri İşlemleri” kapsamında eşdeğer başka bir yükseköğretim kurumunda öğrenimlerine devam edebilirler. Ayrıca yine bu durumdaki öğrencilere üç kez ek sınav hakkı verilir. Söz konusu sınavlardan birinde başarılı olan öğrencinin ilgili programına kaydı yeniden yapılır.

Kayıt esnasında “İsteğe Bağlı Hazırlık” başvurusu yapmanız gerekmektedir.

Turist Rehberliği (önlisans) ve Bilgisayar Programcılığı (önlisans) veprogramlarında uzaktan öğretim mevcuttur.

Üniversitemiz, uzaktan öğretim derslerini yürütmek amacıyla; senkron ve asenkron dersler için Advancity Akademik Öğrenme Sistemi’ni (ALMS) kullanmaktadır. Öğrencilerimiz ve öğretim elemanlarımız, tek bir web adresi üzerinden ALMS sistemine ulaşabilmektedir. İnternet erişimi olması koşuluyla, bu platform üzerinden sanal sınıf uygulamalarına ve asenkron ders materyallerine zaman ve mekân fark etmeksizin erişim sağlanabilmektedir.

uzaktanogretim.kapadokya.edu.tr adresine, Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinde kullandığınız kullanıcı adı ve şifreyle giriş yaparak derslerinizi takip edebilirsiniz.

Dersler, pazar günü hariç haftanın 6 günü, 18.00–23.30 saatleri arasında, ders programında belirtilen gün ve saatlerde gerçekleştirilmektedir.

Ara sınavlar (vizeler), Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yayımlanan yönetmeliklere uygun olarak, ilgili yüksekokul veya fakülte tarafından alınan kararlar doğrultusunda online veya yüz yüze olarak gerçekleştirilebilir. Uygulama yöntemi, ilgili program yetkilileri tarafından öğrencilere duyurulur. Bu sınavlar; ödev, proje ya da kısa sınav gibi farklı biçimlerde uygulanabilir. Dönem sonu sınavları (finaller) ise üniversitemizin İstanbul ve Nevşehir yerleşkelerinde, gözetimli olarak yüz yüze gerçekleştirilmektedir.

Evet, diplomada “Uzaktan Öğretim” ibaresi yer alacaktır.

Evet, dönem ortasında merkezi yatay geçiş ya da genel not ortalaması ile örgün öğretime geçiş yapabilirsiniz.

Üniversitemizde; YÖK tarafından “5/i Dersleri” olarak tanımlanan ortak zorunlu derslerden olan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I–II, Türk Dili I–II, ayrıca Temel Bilgi Teknolojileri I–II dersleri açık öğretim yoluyla verilmektedir. Bu dersler, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 5. maddesi (ı) bendine dayanılarak tüm öğrenciler için zorunlu ortak dersler kapsamında sunulmaktadır.

http://kapadokya.edu.tr/yatay-gecis adresinden yatay geçiş ile ilgili ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş başvurusunda bulunabilmek için, mevcut öğrenim görmekte olduğunuz programa yerleştirildiğiniz puanın, başvuruda bulunulan Üniversitemiz ilgili programının aynı yıl için belirlenen taban puanından yüksek olması gerekmektedir.

Evet. Yönetmelik gereği yurt dışından gelecek öğrenciler için ayrı bir kontenjan açılmakta olup başvurular o kontenjan mukabilinde değerlendirilmektedir.

Erasmus programı kapsamında okulumuzdan her yıl belirli sayıda öğrenci yurt dışında staj yapabilmektedir. Ayrıntılı bilgi için; http://kapadokya.edu.tr/hakkimizda/erasmus

Her akademik dönemin başında Eşdeğerlilik-Transfer ve Muafiyet başvurusu yapılır. Başvurular komisyon tarafından incelenir; ders içerikleri, ders kredisi gibi bilgilerin uygunluğu halinde derslerin eşdeğerliliği kabul edilir. Eşdeğerliliği kabul edilen derslerden muaf olursunuz veya dersin notu transfer edilir.

Üniversitemizin akademik takviminden öğrenebili ve takvime kapadokya.edu.tr/akademiktakvim adresinden ulaşabilirsiniz.

İçinde bulunan akademik dönem başlamadan önce Üniversitemizin web sitesinde "Duyurular" kısmından öğrenebilirsiniz.

2025 yılı itibari ile Üniversitemizde 45 farklı öğrenci topluluğu bulunmaktadır. Adım Adım Gelişim Topluluğu Afad Topluluğu Alafon Topluluğu Atatürkçü Düşünce Topluluğu Atlı Spor Topluluğu Dans Topluluğu Dağcılık ve Bisiklet Topluluğu Doğa Topluluğu İngilizce Konuşma Topluluğu Fotoğraf ve Sinema Topluluğu Müzik Topluluğu Hezarfen Havacılık Topluluğu (İstanbul-Nevşehir) MayDonoz Sosyal Aktiviteler Topluluğu Sosyal Sorumluluk Topluluğu Tiyatro Topluluğu Yeşim Kişisel Gelişim ve Sağlıklı Yaşam Topluluğu Mutfak Dostları Topluluğu Müzik Topluluğu Okuma Kulubü Pati Topluluğu Periplan Topluluğu Pixel Gamers Politika Araştırmaları Pusula Psikoloji Sanat Topluluğu Siber Güvenlik Topluluğu Sosyal Medya Topluluğu Sürdürülebilir Kalkınma Tasarım Topluluğu Toplum Gönüllüleri Topluluğu Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Topluluğu Ultraslan Topluluğu Uluslararası Öğrenci Unifeb Topluluğu Vera Topluluğu Yapay Zeka Topluluğu Türk Dünyası Kültür Topluluğu Genç TEMA Topluluğu Genç Lösev Genç Yeşilay Gonyometre Gönülbir Topluluğu Grup AVIA Happy Bodies Herkes için Spor Hesi Ra Topluluğu Kurgu Masası Topluluğu Kün Orbit Topluluğu

https://kapadokya.edu.tr/upl/Yonetmelik/DK-004-DİSİPLİN-YÖNETMELİĞİ.pdf adresinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Disiplin cezası alan öğrencinin bursu kesilir. Disiplin cezası alan öğrencilerimiz cezalı oldukları süre içerisinde öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

Danışman, öğrencilere ders seçimlerinde ve yükseköğretim süreci boyunca yer alacakları tüm eğitim-öğretim süreçlerinde planlama desteği verirler. Danışmanlık yaptığı öğrencilerin, program dahilinde alması gereken tüm dersleri alıp almadıkları ve mezuniyet gerekliliklerini yerine getirip getirmediklerini kontrol ederler. Danışmanlık yaptığı öğrencilere yükseköğretim sürecine uyum, mesleki gelişim ve kariyer planında destek olurlar. . Her öğrenciye 1.sınıftan itibaren kayıtlı bulunduğu bölümün önerisi üzerine ilgili fakülte yönetim kurulu tarafından bir danışman görevlendirilir.

Engelsiz KÜN Birimi, bütün öğrencilerimizin üniversitemiz tarafından yürütülen akademik programların yanı sıra yükseköğrenim hayatına ilişkin tüm hizmet ve olanaklara istisnasız bir şekilde erişimini kolaylaştırmak amacıyla kurulmuştur.

0384 353 50 09 numaralı hattı arayabilir veya pdr@kapadokya.edu.tr adresine isim-soyisim ve telefon numaranızla birlikte psikolojik danışmaya başvurmanıza sebep olan sorunları ana hatları ile anlattığınız bir e-posta gönderebilirsiniz. Talebiniz değerlendirildikten sonra sizinle belirlenen randevu saatinde görüşmelere başlayabilirsiniz.

Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler, yarıyıl başında ders kayıt süresi bitmeden (ekle-sil haftasına kadar) gerekçelerini destekleyen belgeler ile kayıtlı oldukları fakülte sekreterliğine başvururlar. Başvurular ilgili fakülte/yüksekokul/MYO yönetim kurulu tarafından incelenir ve karara bağlanır. Ancak kayıt dondurma süresi toplam olarak önlisans programlarında iki, lisans programlarında dört yarıyılı aşamaz. Bu süreler, eğitim öğretim süresine dahil edilmez.

Kayıt sildirme işlemi şahsen veya noter onaylı vekalet yolu ile yapılabilir. İşlemin yapılabilmesi için vekaletin ve öğrenci kimliğinin aslı öğrenci işlerine teslim edilmelidir. Dilekçe verdiğiniz gün baz alınarak eğitim gördüğünüz hafta kadar ücret kesintisi yapılmaktadır.

Erasmus Öğrenci Değişimi AB Üye ülkelerindeki ortak üniversiteler nezdinde gerçekleşir. 2008 yılında Erasmus programına kabul edilen kurumumuz, akademik ve idari çalışanlarına da yurtdışında ders verme ve eğitim alma hareketliği imkânı sunmaktadır. Erasmus değişim programının yanı sıra 2019-2020 akademik yılı itibariyle, üniversitemiz Orhun değişim programının da bir üyesi olarak, aktif olarak değişim programlarını desteklemekte, öğrencilerimize olduğu kadar, akademik personele de Kazakistan, Kırgızistan, Azerbaycan, Özbekistan’daki paydaş yükseköğretim kurumlarına bir akademik dönem ders verme hareketliği kapsamında; ulaşım, konaklama konusunda yurtdışında değişim imkânı sunulmaktadır. Değişim programları başvuru takvimi ve koşulları hakkında ayrıntılı bilgiye üniversitemiz resmî web sayfası “uluslararası” linkinden ulaşılmaktadır.

Çift Ana Dal Programı, üniversitemizde kayıtlı oldukları ön lisans veya lisans programlarını başarı ile yürüten öğrencilerimizin, ilgi duydukları başka bir programda eş zamanlı şekilde ders alarak ikinci bir dalda ön lisans veya lisans diploması almalarını sağlar. Üniversitede yürütülen lisans programları ile diğer lisans programları arasında ilgili bölümlerin ve fakülte/yüksekokul kurullarının önerisi üzerine Senatonun olumlu görüşü ve Mütevelli Heyetinin onayı ile yan dal programı açılabilir. Çift ana dal ve yan dal programlarına başvuru koşulları ve başvuru için gerekli belgeler ilgili bölümler tarafından ilan edilir. Çift ana dal ve yan dal programları hakkında detaylı bilgi ve güncel program listesi için kapadokya.edu.tr/akademik/cift-ana dal-yan-dal-programlari adresini ziyaret ediniz.

Çift Ana dal Programı hem iki farklı alanda diplomaya sahip olmanın getirdiği avantaj sayesinde hem de çalışkan ve zaman yönetimi konusunda başarılı bir birey olmanın göstergesi olarak iş hayatında öne geçmeye yardımcı olur. Ön lisans programlarında çift diplomaya sahip olmak DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile lisans tamamlamak isteyen öğrencilerin seçeneklerini artırır. Tek bir alanla sınırlı kalmayıp farklı alanlarda da bilgi sahibi olmak bireyin daha yaratıcı ve açık fikirli olmasını sağlar.

Çift Ana Dal programı ücretleri her eğitim-öğretim yılında, Mütevelli Heyet tarafından belirlenir. 2024- 2025 akademik yılında çift ana dal programına dahil olan öğrenciler ana dal programlarının normal öğretim süresi boyunca ek bir ücret ödemeyeceklerdir. Normal öğretim süresi içerisinde mezun olamayanlar ilgili akademik yılda normal öğretim süresi dışındaki (uzatan öğrenci) tüm öğrenciler için uygulanacak olan kredi ücreti ile ders alacaklardır.

Üniversitemizde kayıtlı oldukları lisans programlarını başarı ile yürüten öğrencilerimizin, ilgi duydukları başka bir programdan bazı dersleri eş zamanlı şekilde ve başarıyla tamamlayıp sertifika almalarıdır. Yan Dal Programı, ana dal diplomasının yanında farklı bir alanda sertifikaya sahip olmanın getirdiği avantaj sayesinde iş hayatında öne geçmeye yardımcı olur. Sosyal çevre ve iletişim ağının genişlemesine yardımcı olarak hem sosyal hayatta hem de kariyer yolunda kişiye avantaj sağlar.

Bir Bilene Sor; Üniversitemize yeni başlayan öğrencilerin, bilmediklerini tecrübeli öğrencilere sordukları, öğrencinin öğrenciye yol gösterdiği bir oryantasyon programıdır. Bir Bilenler; Bir Bilen olmak için başvuru yapan öğrencilerden uygun düzey ve başarı şartlarını sağlayan öğrenciler akademik danışmanlarının onayıyla Bir Bilen olarak seçilirler. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimi Bir Bilen öğrenciler için süreç başında ve süreç içerisinde eğitimler düzenler. Bir Bilen öğrenciler oryantasyon programına katılır. Üniversite hayatına yeni başlayan tüm öğrenciler hem Bir Bilene Sor sistemine dahil olabilir hem de Bir Bilenlere danışabilir. Bir Bilene Sor, eğitim-öğretim yılı boyunca aktif olarak devam eden bir süreçtir. Bir Bilen öğrencilere, süreci başarı ile tamamladıkları takdirde, ilgili eğitim-öğretim yılının sonunda teşekkür belgesi takdim edilir. Bir bilene sor sürecine ait gelişmeleri https://ogek.kapadokya.edu.tr/ogrenci/bir-bilene-sor sistemi/ adresinden takip edebilirsiniz.

Akran Desteği Sistemi, üniversitemiz öğrencilerinin okudukları bölüm/programda hâkim oldukları ders veya konularda desteğe ihtiyaç duyan akranlarına akademik destek vermelerini organize eder. Sistem hem akademik destek veren hem de akademik destek alan öğrencilerin bireysel kazanımlar elde etmesini hedeflemektedir. Bu kapsamda, destek alan öğrenciler akademik başarılarını yükseltmekte, destek veren öğrenciler ise bilgilerini pekiştirmekte, iletişim kurma ve ders anlatma becerilerini geliştirmektedirler. Sistem kapsamındaki dersler birebir veya en fazla 15 kişiden oluşacak küçük gruplar halinde organize edilir. Akran Desteği sistemindeki gelişmeleri https://ogek.kapadokya.edu.tr/ogrenci/akran-destegi-sistemi/ adresinden takip edebilirsiniz.

Öğrenci Konseyini sınıf temsilcileri oluşturur. Sınıf temsilcileri arasından Öğrenci Konseyi başkanı ve Konsey Yönetim Kurulu seçilir. Konsey başkanı, üniversite öğrencilerini doğrudan ilgilendiren karar mekanizmalarında öğrencileri temsilen yer alır. Öğrencileri yönetimde temsil etmek, diğer üniversitelerle ortak gerçekleştirilecek her türlü kültürel, sanatsal, sportif faaliyetlerde üniversitenin adını duyurmak, gelecekte gerçekleştirilecek etkinliklerde iş birliğinin devam ettirilmesini sağlamak Öğrenci Konseyinin hedeflerini oluşturmaktadır.

Tüm öğrenciler üniversiteye kayıtlı oldukları her yıl için 50 etkinlik puanı toplamakla yükümlüdürler. Puanlar gerçekleştirilecek etkinliklere katılım sağlayarak elde edilebilir. Etkinlik ilanlarında söz konusu etkinliğe ait etkinlik puanı bilgisi de bulunur. Online etkinliklerden puan almak için mutlaka ilgili etkinliğin duyurusundaki etkinlik puanı alma yöntemini takip ediniz.

Transkriptinizi https://kapadokya.edu.tr/ogrenciler/ogrenci-isleri-formlari adresinden veya e-devlet üzerinden edinebilirsiniz.

Öğrenci belgenizi https://kapadokya.edu.tr/ogrenciler/ogrenci-isleri-formlari adresinden veya e-devlet üzerinden edinebilirsiniz.

Kullanıcı Adı: Öğrenci No / Şifre: Kunogrencinintcsi şeklinde giriş yapabilirsiniz.

Etkinlik puanınızı tamamlayabilmek için, Öğrenci İşleri formları arasında yer alan 'Etkinlik Telafi Formu'nu doldurmanız gerekmektedir. Form, danışman hocanız tarafından onaylandıktan sonra SKS birimine iletilmelidir.

Geçici mezuniyet belgesi, mezun olduktan sonra Öğrenci İşleri’nden alınabilir. Belgeyi şahsen ya da noter vekaleti olan biri aracılığıyla teslim alabilirsiniz. Belgeyi teslim almak için öğrenci kimlik kartınızı yanınızda bulundurmanız gerekmektedir. Mezuniyet belgesine e-Devlet üzerinden de ulaşabilirsiniz. Belgenizin gönderilmesini isterseniz, ıslak imzalı dilekçenizi ogrenciisleri@kapadokya.edu.tr adresine göndermeniz gerekmektedir.

Diploma, öğrencilerin mezuniyet tarihinden 2-3 ay sonra teslim alınabilir. Diplomanızı teslim almak için öğrenci kimlik kartınız ile mesai saatleri içerisinde öğrenci işlerinden gelip teslim alabilirsiniz. Şahsen gelemiyorsanız eğer noter huzurunda vekalet vermeniz gerekmektedir. Vekalet vermiş olduğunuz kişi öğrenci kimlik kartınız. T.C. kimlik kartınızın fotokopisi ve vekaletname ile gelip teslim alabilir.

Öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının 2.00 ve daha yukarı olması, önlisans eğitiminde 100 etkinlik puanı, lisans eğitiminde 200 etkinlik puanı , ön lisans eğitiminde en az 120 AKTS, lisans eğitiminde 240 AKTS kredilik eğitim öğretim faaliyetini başarı ile tamamlamış olmaları gerekir.

Genel not ortalamaları 2.00 ve daha yukarı olan öğrenciler, azami ders yükü sınırlarını aşmamak kaydıyla ve program başkanın onayı ile öğretim programında ilgili dönem için belirlenmiş derslerin dışında da ders alabilirler.Genel not ortalamaları 2.00'den az olan öğrencilerin kendi istekleri doğrultusunda, danışmanın önerisinin ve bölüm veya program başkanının onayının alınması suretiyle ders yükleri azaltılabilir. Bu durumda öğrenci en az iki ders almak zorundadır.Genel not ortalamaları 1.00-1.99 arasında olan öğrenciler, azami ders yükünün en fazla %75’i kadar ders alabilirler.Genel not ortalamaları 1.00’ın altında olan öğrenciler azami ders yükünün en fazla %50’si kadar ders alabilirler.

kullanıcı adı: Öğrenci Bilgi Formu'nda görünen mail adresiniz şifre: Kunogrencinintcsi (Örn;Kun123456789) şeklinde giriş yapabilirsiniz.

Yeni kart eklemek ya da kart değişikliği yapmak için tahsilat.kapadokya adresinden "yeni kart ekle" kısmından ekleme yapabilirsiniz. Eski kartınızı ise muhasebe birimi ile görüşerek sildirebilirsiniz.

İade talebi için dilekçe oluşturmalısınız. Dilekçenizi https://kpdk.link/ucretiadesidilekcesi adresinden doldurabilirsiniz.

Kayıt dondurma işlemi öğrenci işleri formları içerisinde yer almaktadır. Kayıt dondurma işlemleri dönemlik olarak yapılmaktadır ve her dondurduğunuz dönemin yarı ücreti tahsil edilmektedir.

Kayıt sildirme işlemleri yüz yüze yapılmaktadır. Dilekçe verdiğiniz gün baz alınarak eğitim gördüğünüz hafta kadar ücret kesintisi yapılmaktadır.

Ödeme yapmak için tahsilat sayfasına giriş yapmanız gerekmektedir. Tahsilat sayfasından tüm ödemelerinizi görüntüleyebilirsiniz..

Öğrencilerin yıl içerisinde yaptığı veya yapacağı ödemeler, tahsilat sayfasında görüntülenmektedir. Tahsilat sayfası üzerinde görüntüleyebilirsiniz.

Ödeme işlemini tamamlamış olan öğrencilerin ödeme bilgileri banka tarafından saat 17:00' den sonra gelmektedir. Bu nedenle yapmış olunan ödemeninin sisteme yansıması 24 saat sonra gerçekleşmektedir. Ödemenizin üzerinden 24 saat geçmesine rağmen sistemde görünmüyorsa, Mali İşler Dairesi ile muhasebe@kapadokya.edu.tr e-posta adresi üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Ödeme yapmak istediğiniz kart bilgisini değiştirme - kart ekleme/çıkartma işlemlerini tahsilat sayfası üzerinden gerçekleştirebilirsiniz .

Öğrencilerin ödemeleri her ayın 15'inde taksit çekimi gerçekleşmektedir.

Taksitleri kredi kartından çekilmeyen öğrenciler, tahsilat sayfasına giriş yaparak taksitlerini ödeyebilir. Ödemenin gerçekleştirilemediği durumlarda Mali İşler Dairesi ile muhasebe@kapadokya.edu.tr e-posta adresi üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Psikolojik danışma talebiniz için pdr@kapadokya.edu.tr adresine mail atabilirsiniz.

Yemek saatleri kahvaltı: 07:00 – 08:45, öğle yemeği 12:00- 14:30 ve akşam yemeği 18:00 – 19:30 arası olarak belirlenmiştir.

Etkinlik puanınız için katıldığınız etkinlik ve öğrenci numaranızı sks@kapadokya.edu.tr adresine iletebilirsiniz.

Etkinlik puanınızı tamamlayabilmek için Öğrenci İşleri formları arasında yer alan 'Etkinlik Telafi Formu'nu doldurmanız gerekmektedir. Form, danışman hocanız tarafından onaylandıktan sonra SKS birimine iletilmelidir.

Alıcı :Kapadokya Üniversitesi Konaklama Iban no= TR09 0006 2001 0410 0006 2988 02 Açıklama = öğrenci ad-soyad tc

Microsoft Teams hesabınıza giriş sırasında yaşadığınız sorunla ilgili olarak, bidb@kapadokya.edu.tr adresinden Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile iletişime geçebilirsiniz.

https://uzaktanogretim.kapadokya.edu.tr adresi üzerinden, giriş panelinde yer alan Şifremi Unuttum butonunu kullanarak şifre sıfırlama işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Şifre sıfırlama talebiniz LMS’de yer alan kayıtlı e-posta adresinize gönderilecektir.

https://uzaktanogretim.kapadokya.edu.tr adresi üzerinden Kullanıcı Adı/Mail satırına Öğrenci Numaranızı, şifre satırına TC Kimlik Numaranızı yazarak giriş yapabilirsiniz

Derse katılım görünümünüzde güncelleme sağlanacaktır. Derslere katılım sağlamanız yeterlidir. Teyit ihtiyacı duymanız halinde uzaktanogretim@kapadokya.edu.tr adresine mail ileterek ilgili birimle irtibata geçebilirsiniz.

Ders katılımlarınızı, program yetkilileriniz tarafından belirtilen kriterlere uygun şekilde tamamladıysanız herhangi bir şey yapmanıza gerek bulunmamaktadır. Derse katılım görünümünüzde güncelleme sağlanacaktır.

İlgili sanal sınıf kayıtları, dersin gerçekleşme saatinden en az 24 saat sonra sisteme yansımakta ve izlenebilir olmaktadır. 24 saat geçmiş olmasına rağmen sanal sınıf tekrarına erişim sağlanamıyor ise uzaktanogretim@kapadokya.edu.tr e-posta adresinden destek isteyebilirsiniz. E-posta içeriğinde; ders adı ve izlenemeyen sanal sınıf kaydının tarih-saat bilgisini belirtmeniz, düzeltme işlemlerinin en hızlı şekilde başlatılması için faydalı olacaktır.

ALMS'de izlenme oranlarının sisteme yansıması 24 saat sonra gerçekleşmektedir. \ 24 saat geçmesine rağmen sistem üzerinde izleme oranı düşük görünüyorsa uzaktan öğretim birimine talep açılması gerekmektedir.

Açık ve uzaktan öğretim birimine uzaktanogretim@kapadokya.edu.tr adresinden mail iletebilirsiniz.

Açık ve uzaktan öğretim birimine uzaktanogretim@kapadokya.edu.tr adresinden mail iletebilirsiniz.

Eğer muaf olduğunuz dersler sistemde görüntüleniyor ise açık ve uzaktan öğretim birimi ile uzaktanogretim@kapadokya.edu.tr adresinden iletişime geçebilirsiniz.